Balkongplaner

January 6, 2016

balkongodling i Göteborg
I våran nya lägenhet har vi en balkong som ligger så att vi får sol från lunch till en bit in på kvällen. Så medan mannen här hemma grubblar över hur vi ska möblera och göra i ordning inne i lägenheten så funderar jag hellre på vad vi ska odla på balkongen i sommar! Det börjar ju faktiskt att bli dags snart, och då vill jag vara förberedd med jord, krukor, frön och idéer för balkongen.

- Plantkrukor i plast?! Vet inte vad det heter! Haha!

Så medan jag pluggar så har jag ett block bredvid där jag skriver ner viktiga listor inför all odling och plantering! Först ser jag fram emot att plantera om min krukväxter här hemma. Dem längtar så mycket efter färsk och näringsrik jord efter en tråkigt grå vinter. Sedan tror jag att jag snart ska plantera några chilis och örter för jag tycker inte att det gör något om de hinner bli färdiga lite tidigare :) Sedan vill jag plantera körsbärstomater och kanske sockerärtor som är så gott! Tipsa gärna om ni vet någon annan grönsak som lämpar sig för balkongodling eller någon god sort ni testat som jag bara måste testa :) Balkongen är inte så stor. Men det är väl bara mysigt att sitta i ett växtkaos?! :)

Ta hand om er och ha en mysig dag! Det ska jag :) För jag fyller nämligen år idag! Väcktes med fin sång från min man och hans syster som är här <3

0 kommentarer:

Post a Comment

Marie Wessman All rights reserved Design by Blog Milk : Blogger