Eget projekt - uppstart

November 25, 2015

Sedan två veckor tillbaka har vi börjat med ett nytt projekt. Det är ett ganska stort projekt på 15 hp som innefattar ett eget projekt, en essä och en portfolio. Först så skulle jag skriva en projektbeskrivning och fundera på ett ämne till essän som ska förhålla sig till projektet. Jag fastnade så klart, vilket jag börjar förstå är en del av min arbetsprocess, men tillslut fick jag in min projektbeskrivning. Nu vet jag på ett ungefär vad jag ska göra. Så med en tur i skolans konstbibliotek och några föreläsningar idag så känner jag äntligen hur det sprudlar och nästan pirrar i magen av kreativitet och skaparglädje!

Här följer lite bilder på mitt skrivbord mitt i inspirationssökandet. Så himla gryniga bilder dock.

Här studerar jag mönster i en bok med massor textilmönster och skriver ner lite ord och meningar i min anteckningsbok då och då.
IMG_3111
Här är en oljemålning som jag började på för någon månad sedan som på något sätt känns relevant till mitt projekt och har lett mig till min idé + ett utklipp från en John Bauer-illustration.
IMG_3130
För att kortfattat förklara mitt egna projekt så ska jag göra ett mönster med inspiration från naturen, en specifik plats, och lyfta fram det mystiska som finns i nordiska gamla sagor på något sätt. Sedan, om jag hinner, så vill jag återförena mönstret med inspirationsplatsen på något sätt. Så ser min projektbeskrivning ut just nu och den kommer kanske att ändra på sig under projektets gång.

0 kommentarer:

Post a Comment

Marie Wessman All rights reserved Design by Blog Milk : Blogger