Ett kärt återseende efter en tuff slutspurt

June 10, 2016

our lovely balcony
Roses
Living life at our balcony
New knit

Till en början skrev jag ett långt beskrivande inlägg om hur mitt liv sett ut den senaste tiden. Men innan jag postade det så ångrade jag mig. För det behöver inte förklaras med många ord. Det behöver inte blir till en större sak än vad det redan är eller var.

Förra veckan tog jag examen! Och det är fantastiskt samtidigt som det är ledsamt att sluta på HDK med alla fina lärare och skolkamrater. Men om hela sanningen ska fram så är jag inte färdig. Det är ganska vanligt att examensarbeten lämnas in efter examen på olika högskoleutbildningar. Men i mitt fall så var det den där stora examensutställningen som jag så gärna ville vara med på! Jag hade planerat upp mitt projekt noggrant och bra, allt gick bra till en början, jag älskade mitt projekt! Minns hur kul det var att berätta för andra om hur det gick och hur min process gick framåt mot ett resultat. Men så hände det som inte var med i planeringen. Från att gått hur bra som helst bromsade allt rejält. Stressen åt upp mig. Bara på en dag! Sen byggdes den upp tills jag inte mer kunde prestera och jag kastade mig många dagar gråtandes i Oscars famn. Tillslut bestämde jag tillsammans med mina lärare att pausa. Och även om jag fick rådet att pausa helt så bestämde jag själv att bara göra klart ett av tre mönster. Det gick, nästan inte, men det gick. Och just nu är mitt ena mönster med på utställningen. Jag är så himla himla glad för att jag fick mönstret färdigt! Att bara vara med lite än inte alls är en stor seger för mig.

Så nu vet ni. Och vill bara säga att jag mår hur bra som helst nu! Solen skiner, himlen är blå och jag har gett mig tillåtelse att vara ledig en längre tid :) I augusti ska jag försöka igen. Tills dess ska jag vara massor ledig, sommarjobba några veckor, söka lite jobb och gå på bröllop!

Förresten! Hur fin är inte vår balkong?! Det är lite rörigt och trångt där. Men så himla himla mysigt! Där ska jag spendera många eftermiddagar - eftermiddagssol ;)

Ta hand om er i sommarvärmen!
Många kramar 

Vill bara tillägga att mina lärare var hur stöttande och bra som helst! Även om jag fick rådet att pausa helt så var dem mycket stöttande i mitt beslut att fortsätta med ena mönstret.

0 kommentarer:

Post a Comment

Marie Wessman All rights reserved Design by Blog Milk : Blogger