Tisdags-glimtar

February 18, 2016

Märkte att jag fotade ganska utspritt under dagen i tisdags och tänkte alltså visa er hur en vardag kan se ut för mig!


growing in the window
I måndags hade vi hela dagen jobbat med examensutställningen. Vi har redan rivstartat med den även om den inte är förrän i juni! Men det är sjukt mycket som måste bestämmas och bara PR och kommunikationen ut är en hel stor röra att ta tag i som måste fixas så tidigt som möjligt! Så himla kul dock. Men detta gör ju att jag inte hinner med mitt projekt alls varannan måndag då vi jobbar med utställningen. Och detta gör mig alltid lite stressad - jag menar, en hel dag försvinner ju.
Men i alla fall. Tisdagen började med att jag gick upp tidigt på morgonen för att ändra och skriva min projektbeskrivning. Hade som mål att få in den innan åtta på morgonen - och det hann jag! Sedan tog jag lite frukost och satte mig framför datorn hela förmiddagen och tittade på lektioner på Skillshare som handlade om bläckmålning.


tulip petal
Då och då tog jag så klart pauser och fixade och donade här hemma. Dels så var det dags att säga hej då till mina fina tulpaner. Oscar kom med dem en sen kväll förra veckan och sa något i stil med "Du gillar ju tulpaner" och så sa han massor annat fint som jag är så bortskämd med! Jag minns första gången som jag fick en blombukett. Det var när jag fyllde år och var i åldern när man typ bara precis börjat skolan. Jag blev så himla glad! Och växte säkert några extra centimeter för jag kände mig så vuxen och var så himla stolt! Vuxna får liksom blommor hade jag tänkt :) Tror det var mamma som hade köpt dem <3 Det är konstigt hur vissa händelser som egentligen inte är så speciella kan bli så fina och stora minnen som man bär med sig hela livet!


cup of coffee
Jag drack också den där koppen kaffe ur den fina nya koppen. Jag älskar verkligen när penseldrag syns och färgen får olika intensitet i skiftningarna! Alltså är det inte så konstigt att jag älskar allt som har med vattenfärg och bläck med pensel att göra :) Det blir liksom så levande.


sun shadows
Sedan tittade jag färdigt kursen på Skillshare, åt lite lunch som bestod av en wook som Oscar gjorde i måndags och sedan såg jag det här hemma! Ännu något som jag älskar! Ljus och skuggor. Det är så himla vackert så jag får gåshud. Dock svårt att fånga på bild.


self portrait
Sedan var det dags att gå på några ärenden i stan. Främst hade jag siktet mot IN-EX som är konstnärsbutiken nr. 1 här i Göteborg skulle jag ändå säga. Och innan jackan och halsduken åkte på tog jag första selfien på vääldigt länge.


ink tools
Det var bland annat dessa som inköptes! En HB-penna, bläckskaft, två doppstift och en svart bläck. Sedan köpte jag också in två akvareller i helkopp och ett akvarellark som jag vill testa. Åh! Vem blir inte helt lycklig av sådana här inköp! :)


aquarelle examples
När jag kommit hem satt jag sent in på kvällen och testade alla mina akvarellfärger bara för att se vad jag har och vad som måste köpas in o.s.v. Alla färgernas namn skrevs också upp och jag märkte att all färglära inte alls hade försvunnit sedan åren på konstskolan. Detta hade ju i och för sig varit bra att göra innan jag gick till IN-EX. Men efterklok kan man vara. Det visade sig i alla fall att jag behöver byta ut en helkopp och eventuellt köpa in några nya färger. Men det är bara trevligt med promenaden dit, så det får jag ta någon dag :) Sedan gick vi och lade oss och den här tisdagen hade gått mot sitt slut!

0 kommentarer:

Post a Comment

Marie Wessman All rights reserved Design by Blog Milk : Blogger