Det gror i fönstret!

February 16, 2016

Tips till alla ni som odlar och älskar era växter - ta en kopp kaffe i myllret av växter och plantor. Det är så himla mysigt att sitta och titta till de små liven. Jag finner det mycket rogivande samtidigt som jag känner mig nöjd över det jag lyckats åstadkomma.
One cup with coffee
Det var i alla fall vad jag gjorde idag. Efter en helg hemma i Mariestad hos min familj och mina vänner så har det snabbt hänt grejer på fönsterbrädan där jag odlar lite smått och gott till vår balkong. (Titta förresten vilken fin liten mugg jag hittade för en tia på SH i helgen! Perfekt till 11-kaffet!)

Så här såg det ut förra veckan när jag sent på kvällen sådde chili, körsbärstomat, basilika och rosmarin:
Window seeding

Och nu ser det ut så här:
growth
Tomaterna är i full gång! Och likaså basilikan (till höger i bilden). De andra två dröjer sig kvar i jorden än så länge.

Nu är det dags för mig att klä på mig och leta mig ut ur lägenheten. Här har jag suttit och kollat igenom en hel kurs på Skillshare hela förmiddagen (Supertips på den sidan! Massor kreativa kurser och de första tre månaderna är nästan gratis! Har precis själv börjat nyttja detta). Jag har lite ärenden på stan och måste förbi konstbiblioteket och lämna tillbaka lite böcker bl.a.

Kram på er!

1 kommentarer:

  1. Det är en så härlig känsla när det första som en har sått kikar upp ur jorden. Jag har inte hunnit peta ner mina frön än, men snart är det nog dags att göra det minsann. Kan du rekomendera någon kurs från Skillshare får du gärna tipsa vidare, har velat testa men inte haft tiden riktigt.

    ReplyDelete

Marie Wessman All rights reserved Design by Blog Milk : Blogger